mathildacalling

När jag inte befinner mig på samma plats som du, min familj, och mina vänner, är det detta som händer

Florence dumas mexikanska dip

Kategori: Allmänt

Bättre sent än aldrig! Elina, här kommer tacopajen du gillar.

200g Philadelphia cream chees (INTE ligth)
1 lök
1 paprika
350g nötfärs
1 msk olivolja
1 burk krossade tomater
2 vitlöksklyftor
1 påse taco kryddmix
1 krm salt
1 krm svartpeppar
1 tsk socker
1 krm cayennpeppar
jalapenopeppar
purjolök
50g riven god ost (jag tolkar det som godaost allternativt välj inte en äcklig ost!)
50g svarta oliver (utkärnade)

och tacochips!

1. sätt ugnen på 225 grader. Bred ut philiadelphiaosten i en ugnsäker form

2. Bryn lök, paprika och köttfärs i olivoljan. Häll på tomaterna och pressa vitlöken. Tillsätt kryddmixen och låt koka utan lock i ca 5 min. Krydda och smaka av med salt, peppar, socker och cayenne. Köttfärssåsen ska vara tjock.

3. Bred ut den over osten i formen och strö över skivad jalapenpepparen, purjolöken och riven ost. Toppa med skivade oliver och gratinera i ugnen i ca 15 min tills ytan bubblar och osten fått lite färg.


Plätt lätt och man får ta bort ingridienser man inte tycker om!

Kommentarer

  • josse säger:

    tjihooo! nu ska det bli tacopaj i flera veckor! :)

    2011-10-17 | 08:47:52
    Bloggadress: http://josipcalling.blogg.se/
  • elina säger:

    Mums, tack så mycket!

    2011-10-17 | 21:05:07

Kommentera inlägget här: