mathildacalling

När jag inte befinner mig på samma plats som du, min familj, och mina vänner, är det detta som händer

GOLDIE

Kategori: Allmänt

Utöver greken finns en annan granne Goldie, som jag fram tills idag bara fått berättat för mig.
Efter informationen jag fått har man känslan av att det är en lite underlig figur.
Goldie heter naturligvis inte så på riktigt men han har hela käften fylld med guld därav smeknamnet (eller öknamnet, det vet jag inget om) men Goldie är inte medveten om att han kallas Goldie. Hur som så ropar denna man på mig, han bor vist rakt över gatan..nyinflyttad som man är slår jag på charmen och går fram och hälsar. I samma sekund som han öppnar munnen och talar om vad han heter är allt jag kan se... massor av guld och jag förstår ju att det här är mannen vi alla fruktat träffa.
Denna uppenbarelse gjorde att jag totalt ignorera vem han presenterade sig som så goldie får för enkelhetens skull förbli goldie

Nej detta är inte goldie,
(jag bad naturligtvis inte
om att få fota käften på'n,
men kanske nästa gång) PK!

Kommentarer

  • Karin säger:

    Om jag var du skulle jag satsa stenhårt på den här kotten.. guld i käften, hur mer unik kan man bli..

    2011-03-10 | 10:13:43
  • josse säger:

    haha och rik måste han ju vara om han har råd med så mkt gult bara i käften. Kör Mathilda, kör! :p

    2011-03-10 | 11:37:15

Kommentera inlägget här: