mathildacalling

När jag inte befinner mig på samma plats som du, min familj, och mina vänner, är det detta som händer

SLUMP

Kategori: Allmänt

Utforskade lite idag huvudmålet var att hitta svenska ambasaden, Annika behövde hämta ut sitt körkort där.
Som trist nog inte var ett hus att bli direkt stolt över.

Men man kan ju göra sitt bästa och bjuda på ett leende


Av en slump hamnade vi framför John Lennons hus (att det ligger mitt emot ambasaden höjer förstås statusen rejält..på ambasaden alltså)


Sååå coolt tyckte jag och Maria.. tror inte Annika var lika impad,
vad säger du pappa? såå coolt va??

Av en slump hamnade vi även mitt framför The Harcourt som är en svensk pub med mycket kopparbergs cider.


Och cider blev det men först efter att vi av en slump hittade svenska kyrkan och bjöds med på gudstjänst och en liten rundtur.

En riktigt fin kyrka innuti och så fanns det även lite svenska favoriter till försäljning om man skulle få hemlängtan


Eftermiddagen spenderade jag med Helena och Sofia det bjöds på stuvade makaroner och köttbullar, MUMS!
Abstinansen efter köttbullar var stor, den var enorm! som ni vet brukade jag äta det 3-4 dagar i veckan hemma.
Efter maten fick vi kaffe och marabou choklad =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: